IT Vijesti

VIDI RSS

  • Gadget otkriva citokinsku oluju iza...

    Znanstvenici Sveučilišta u Teksasu izradili su nosivi gadget koji je u stanju analizirati znoj korisnika i detektirati takozvanu "citokinsku oluju". U dijelu osoba zaraženih Covid-19 koronavirusom razvija se "citokinska oluja", tj. izlučivanje većih količina citokina iz brojnih imunih stanica, koji inače imaju ulogu komunikacije i orkestracije imunosne reakcije.

    Velika količina različitih citokina uzrokuje disonanciju, neusklađeni, neučinkoviti i nekoordinirani upalni odgovor zbog zbunjujućih i konkfliktnih signala različitih citokina. Rezultat je difuzno oštećenje stanica pluća, dominantno alveola (DAD – diffuse alveolar damage), potom i endotela plućnih kapilara. Posljedica su upala pluća, vaskulitis i mikrotromboembolizacije u plućima. Također su moguće još teže komplikacije kao sepsa, sekundarna hemofagocitna limfohistiocitoza (HLH) i autoimuni poremećaji.

    Znanstvenici su stoga odlučili izumiti nosivi gadget nalik na pametni sat koji će uočiti rane znakove opasne citokinske oluje, što će liječnicima pružiti dragocjeno vrijeme da tretiraju stanje dostavom steroida prije nego se situacija pogorša, kao što možete vidjeti u ovom videu.

    Gadget koji koristi senzore s antitijelima protiv sedam proupalnih proteina testirali su na šest zdravih ljudi i pet osoba oboljelih od gripe, još jednog virusa koji može pokrenuti oluju citokina. Dvije bolesne osobe pokazale su povišenu razinu citokina, dok su svi sudionici u znoju imali citokine koji su odgovarali očekivanim vrijednostima na temelju prethodnih istraživanja.

    Citokinski testovi se mogu provoditi i uzimanjem uzoraka krvi, no to je teško provoditi kod kuće, pa znanstvenici vjeruju da bi se ovaj gadget mogao dijeliti osobama iz najugroženijih skupina kod kojih COVID-19 može izazvati fatalne ishode.


  • Let helića odgođen zbog nadogradn...

    Nakon što je NASA početkom ovog tjedna izvela pokusnu okretanje rotora Ingenuity helikoptera kako bi ga pripremila za prvi povijesni let na Marsu, otkriven je problem uslijed kojeg su se elise vrtjele sporije i kraće od očekivanog.

    NASA je sljedećih nekoliko dana nastojala otkriti u čemu je problem i potom je izjavila da je helikopter "zdrav", no poletjet će najranije kroz tjedan dana zbog softverske nadogradnje, koliko će biti potrebno za dostavu, testiranje i pokretanje novog upravljačkog programa na Marsu.

    Ovo ažuriranje softvera izmijenit će postupak kojim se dva kontrolera leta pokreću, omogućujući hardveru i softveru siguran prijelaz u stanje leta. Izmjene letačkog softvera neovisno se pregledavaju i validiraju na ispitnim mjestima u NASA-inom JPL laboratoriju.

    Iako je razvoj nadogradnje softvera jednostavan, NASA kaže da će postupak provjere valjanosti i dostava nove inačice softvera na helić potrajati neko vrijeme, a "detaljni vremenski raspored za reprogramiranje brzog okretanja i prvog leta još uvijek je u proceduri. Postupak ažuriranja Ingenuityjevog softvera za kontrolu leta slijedit će ustaljene procese za provjeru valjanosti pažljivim i smišljenim koracima za premještanje novog softvera kroz rover do bazne stanice, a zatim do helikoptera".

    NASA kaže da se taj proces nadogradnje provodi u sljedeće 4 faze:

    1. Dijagnosticiranje problema i razvoj potencijalnih rješenja
    2. Razvoj, provjera i prijenos softvera
    3. Učitavanje letnog softvera na kontrolere leta
    4. Restartanje Ingenuitya s novim softverom

    "Nakon što prođemo sve ove faze pripremit ćemo Ingenuity za prvi let, što će potrajati nekoliko Sola, odnosno Marsovih dana", dodaju inženjeri NASA-e.

    U svkom slučaju, ako ste nestrpljivi poput nas da vidite hoće li helić poletjeti u rijetkoj Marsovoj atmosferi, morat ćete se još malo strpjeti dok ne isporuče patcheve


  • 9 VIDI X mikroračunala za škole n...

    U sklopu projekta „RUKSACI MLADIH ISTRAŽIVAČA“ udruge MUZZA, tvrtka VIDI To je donirala 9 mikroračunala VIDI X školama u potresom pogođenim područjima.

    Tehnološka medijska kuća VIDI, u suradnji sa tvrtkom Grafik.net, uključila se u projekt pod nazivom „RUKSACI MALIH ISTRAŽIVAČA“ udruge MUZZA i pritom donirala 9 mikroračunala u škole na Banovini.

    Projekt „RUKSACI MLADIH ISTRAŽIVAČA“ namijenjen je za 9 osnovnih školama u Glini, Petrinji i Dvoru na Uni. Riječ je o ruksacima u kojima će se nalaziti zbirka od pet popularno pisanih knjiga iz područja prirodnih znanosti. Ruksaci bi bili svojevrsne mobilne knjižnice, jer bi ih učenici posuđivali u školi na određeno vrijeme. Cilj udruge MUZZA je da svakoj školi osigura po tri ruksaka za male istraživače znanosti. Nakon toga, slijedi drugi dio aktivnosti namijenjenih istim školama, a to su robotičke radionice na terenu koje će između ostalih biti provođene uz pomoć VIDI X mikroračunala.  

    28

     

    Udruga MUZZA osnovana je na inicijativu poduzetnice Đurđice Protić, koja je u timu okupila ljude iz raznih područja djelovanja, povezane idejom da kroz rad u udruzi potaknu dječju i mladenačku znatiželju, da u njima razvijaju istraživačku iskru i jačaju svijest da i oni jednom mogu biti veliki znanstvenici i znanstvenice.

    29

    Kako tvrtka VIDI kroz inicijativu „Sanjaj i ostvari“ nastoji pomoći 70 prijavljenih škola da pronađu tvrtke koje će ih opremiti VIDI X učionicama, radi na jačanju digitalnih kompetencija od najranije dobi i stavlja fokus na djecu, ovaj projekt se pokazao kao idealna dopuna njihove misije. A učiniti da djeca u potresom pogođenim područjima barem malo zaborave na ovu tešku školsku godinu iza sebe i fokusiraju se na zanimljive i zabavne stvari za budućnosti, najmanje je što bilo tko može napraviti.


PDF Ispis E-mail

Dobrodošli na stranice BORG-a!

 

Borg d.o.o. pruža usluge iz područja integracije i implementacije informacijskih tehnologija. Naš stručni tim ima znanje i iskustvo koje jamči uspješnu implementaciju Vaših projekata, u sklopu kojih radimo:

  •  Procjenu postojećeg stanja IT sustava i poslovnih aplikacija.
  •  Analizu infrastrukturnih potreba.
  •  Planiranje i vođenje projekata.
  •  Dizajn i implementaciju mreže.
  •  Analizu performansi i podešavanje novog sustava.
Po uspješno završenoj implementaciji projekta korisnik se kontinuirano prati kroz jamstvene servisne usluge i kroz ugovorene razine podrške IT sustavu. Neovisno o veličini tvrtke i kompleksnosti Informacijskog sustava potrebno je slijediti standardne procedure, odnosno poštivati pravila struke. Samo takav pristup jamči korisniku mogućnost implementacije novih tehnologija, te zaštitu prethodnih investicija u opremu i znanje uposlenih.
 
Facebook MySpace Twitter Digg Delicious Stumbleupon Google Bookmarks RSS Feed 
RocketTheme Joomla Templates